№ п/п
|
Зміст уроку
|
Дозування
|
ОМВ
|
І
|
Підготовча частина
|
12'
|
Фронтальний метод
|
1.
|
Шикування, рапорт, привітання.
|
30''
|
Перевірка присутніх. Звернути увагу на контроль за самопочуттям, правила ТБ під час занять.
|
2.
|
Оголошення завдання уроку.
|
1'
|
Чітко оголосити завдання.
|
3.
|
Проведення перевірки ЧСС.
|
30''
|
Звернути увагу на самопочуття, ЧСС в спокої. Звернути увагу на техніку виконання
|
4.
|
Стройові вправи:
- право-руч;
- ліво-руч
- кру-гом;
|
2р
2р
2р
|
Звернути увагу на техніку виконання.
|
5.
|
Різновиди ходьби:
- на носках, руки на поясі;
- на п’ятах, руки за головою;
- перекатним кроком, руки с сторону;
- високим кроком з акцентованим підйомом на передню частину стопи;
|
18м
18м
18м
9м
|
Спина рівна, ноги в колінах не згинаються.
Ноги в колінах не згинаються, спина рівна, лікті відведені в сторону.
М’яка постановка стопи, акцент на підйомі.
Опорна повністю вирівнюється, пуки зігнуті в ліктях, виконують різнойменні рухи в передньо – задньому напрямку.
|
6.
|
Повільний біг(спецгрупа, прискорена ходьба).
- Постановка стоп паралельно напрямку бігу, рухи вільні, не скуті, плечовій пояс розслаблений, руки зігнуті в ліктях, пальці стиснуті в кулак, великий зверху.
|
2'
|
Слідкувати за диханням. Спеціальна медична група поступово збільшує швидкість в спортивній ходьбі, та вибирає для себе оптимальній руховий режим
|
7.
|
Вправа, для приведення дихання в відносно спокійний стан:
1 – руки через сторону – вгору – вдих;
2 – вниз у в.п. – видих
|
30"
|
Темп виконання повільній.
|
8
|
Перешикування для проведення ЗРВ на швецькій стінці.(див. ЗРВ на швецькій стінці)
|
30"
|
|
9.
|
Спеціальні бігові вправи(окрім спецгрупи):
- біг з високим піднімання стегна;
- біг з за хлистом гомілки назад;
- вистрибування на кожен крок;
- стрибки в кроці;
- прискорення.
|
2р
2р
2р
2р
2р
|
Стегно махової ноги піднімається до ?90°, руки зігнуті в ліктях, вик.рухи різнойменно відносно ніг.
Стопи паралельно напрямку руху, незначній нахил вперед на 3-4°.
Стегно махової ноги піднімається до ?90°,поштовхова повністю випрямляється з підйомом на передню частину стопи.
Махова згинається до ?90°, носок стопи на себе, просування вперед, з різнойменною роботою рук. Звернути увагу на правила ТБ.
|
II.
|
Основна частина
|
28-30'
|
Фронтальній, груповий методи. Одночасний, почерговій способи виконання
|
1.
|
Відштовхування з місця.
В.п. – стоячи лівим(правим)боком до гімнастичної стінки, поштовхова попереду, вага перенесена на махову, взятись за щабель на рівні плеча.
1 – переносячи вагу на ліву – поштовх вгору, права , зігнута в коліні виноситься вперед – вгору до ?90°, носок стопи на себе;
2 – приземлення та відкат у в.п.
|
6-8 р
|
Після перенесення ваги на поштовхову, повністю «встати « з неї.
|
2.
|
Стрибок з місця, з в.п. поштовхова попереду.
В.п. – поштовхова попереду, вага перенесена на махову, різнойменна рука винесена вперед;
1 – переносячи вагу на поштовхову, – відштовхування, махова нога зігнута в коліні виноситься до ?90°, носок стопи на себе, спина рівна, кут нахилу вперед 3-4 °, різнойменна рука зігнута в лікті вперед - вгору.
2 – приземлення п положення випад.
|
6-8 р'
|
Відштовхування здійснюється в стрибкову яму,вперед – вгору під ? близько 45- 50°.
|
3
|
Стрибок із поштовхової з короткого розбігу, з приземленням в положенні кроку з наступним пробіганням вперед.
|
6-8 р
|
Пробігання здійснюється вперед з поступовим зменшення швидкості
|
4
|
В.п. - стоячи спиною на 2 щаблині гімнастичної стінки, хват рівними руками зверху.
1 - стійка на поштовховій, махова зігнута в коліні, вперед – вгору, носок стопи на себе.
2 – 3 – підтягуючи ліву – групування.
4 – зіскок в положення присід, руки вперед.
|
6-8 р
|
Під час зіскоку, стопи виносяться якомога далі вперед.
|
5. (a)
|
Виконання команди «На старт»:
При команді «На старт!»: учень підходить до стартової лінії, відступає від неї 1-1.5 ступні, ставлячи попереду поштовхову ногу. Махова ставиться по ширині долоні(тобто ноги по ширині плечей), таким чином , щоб коліно її знаходилось на рівні передньої чи середньої частини стопи поштовхової ноги, стопи паралельно напрямку бігу. Спина округла, руки ставляться ширше лінії плечей на 10-15см перед стартовою лінією так, щоб всі пальці знаходились разом, великий в сторону, вагу злегка перенести вперед, руки – перпендикулярно покриттю, голова продовжує контур спини.
|
3-4 р
|
Підборіддя лежить на грудній клітині, учні мають орієнтуватися тільки на звуковий сигнал
|
(б)
|
Виконання команди «Увага»:
При команді «Увага!» коліно махової ноги відривається від покриття, таз піднімається вище плечової лінії, перенести вагу тіла на руки
|
3 - 4р
|
Поштовхова та махова знаходятьсяв напівзігнутому стані.
|
(в)
|
Виконання команди «Руш!»: учень виконує різкий рух вперед. Руки виконують короткі і часті різнойменні рухи в передньо - задньому напрямку
|
3 - 4 р
|
Стартове прискорення вик. на протязі 8-10 бігових кроків, з поступовим розгинанням тулуба.
|
2
|
Вибігання з низького старту відрізків 30м.
|
3 р
|
Слідкувати за технікою виконання. Стопи ставляться паралельно напрямку бігу,швидкість бігу зростає спочатку за рахунок частоти кроків,а потім за рахунок довжини. В бігу по дистанції зберігається нахил тулуба вперед 3-4°.
|
6.
|
Гра: «День і ніч».
Мета: розвиток уваги, реакції, спритності, швидкості.
Місце проведення: бігова майданчик, футбольне поле.
Інвентар: прапорці для розмітки майданчика.
Хід гри.
На середині майданчика креслять лінію, на якій спиною один до одного шикуються команди. Одна команда називається «День», інша - «Ніч». По обидва боки від середньої лінії на відстані 15 м одна від одної розмічають по одній лінії.
Учитель, що знаходиться збоку від гравців, декілька разів підряд спокійним голосом називає команди: «День», «Ніч», «День», «Ніч». Гравці стоять на місцях і уважно слухають. Після невеликої паузи тренер несподівано голосно називає одну з команд. Її учасники біжать за фінішну лінію, а гравці іншої команди наздоганяють їх
|
3'
|
Правила гри:
Доганяти можна тільки до фінішної лінії і лише гравця, що стоїть навпроти. Якщо гравець команди , що наздоганяє наздожене учасника команди суперника і торкнеться його рукою, він приносить своїй команді 1 бал.
Перемагає команда, яка набрала більше балів
|
7.
|
Гра: «Командні стрибки».
Мета:Закріплювати техніку стрибка у довжину з місця,прияти розвитку стрибучості.
Місце проведення: спортивний майданчик.
Інвентар: крейда.
Хід гри.
Учні діляться на кілька команд з рівною кількістю учасників, які стають в колону за своїм капітаном перед стартовою лінією. По сигналу капітани команд виконують перший стрибок і залишаються на місці. Наступний учасник відмічає подолану стрибком дистанцію і виконує стрибок з позначки і т.д
|
3'
|
Правила гри:
Стрибок розпочинати тільки за сигналом. Результат стрибка відмічається по п’ятках. Перемогла та команда, яка за результатом стрибка подолала найбільшу відстань
|
III.
|
Заключна частина
|
3 - 5'
|
Фронтальний метод, одночасний спосіб виконання.
|
1.
|
Шикування
|
1'
|
За командою вчителя.
|
2.
|
Перевірка ЧСС
|
1'
|
Перевірити самопочуття.
|
3.
|
Підведення підсумків заняття
|
1'
|
Відмітити активних учнів.
|
4.
|
Домашнє завдання.
|
1 - 2'
|
Повторити техніку низького старту.
|